Fietstocht Rome 2013 - Reisverslagen van Frank Van Dijken - WaarBenJij.nu Fietstocht Rome 2013 - Reisverslagen van Frank Van Dijken - WaarBenJij.nu

Fietstocht Rome 2013

In het onderwijs kan je gedurende een aantal jaren extra werken en deze uren opsparen, om ineens op te nemen. Negen jaar geleden ben ik daarmee gestart, om rond deze tijd met een collega naar de Himalaya te gaan. Hij zou gaan klimmen en ik zou dan het basecamp gaan runnen. Door veranderende ambities van deze collega heb ik een andere invulling moeten zoeken voor mijn verlof. Het is een fietsreis naar Rome geworden. Dé hoofdstad in Europa waar een enorm stuk geschiedenis geschreven is. Daarnaast leek mij een afstand van 2500 km, inclusief kleine uitstapjes, fout rijden e.d. een mooie afstand om in een week of 4 te overbruggen. Ter voorbereiding heb ik zo'n 3000 km getraind en heb daarbij ook meerdaagse tochten gemaakt. Sponsoren hebben kleding, tassen en de preparatie van mijn fiets voor hun rekening genomen. Hen ben ik erg dankbaar. Dit zijn in willekeurige volgorde: Lans Instruments, Asro adviesgroep, nieuws-en advertentieblad de Brug, Heeboss klimaatbeheersing, Machinefabriek Dordrecht, van Gorp autoschade, Sign Power, Munter bv, rijwielhandel Oosthoek bv en Uniglobe Total Travel.

Recente Reisverslagen:

27 September 2013

Dag 29-31 Calcata -Rome laatste verslag

24 September 2013

Dag 26-28 Montefiascone-Calcata

21 September 2013

Dag 23-25 Siena-Montefiascone

18 September 2013

Dag 19 -22 Bologna-Siena

14 September 2013

Dag 16-18 Verona-Bologna
Frank

Ik ben Frank van Dijken en 53 jaar oud. Ik ben getrouwd met Christa en heb 4 kinderen. In het dagelijks leven ben ik leraar Wiskunde aan het Insula College in Dordrecht. Naast koken, wijn en duiken heb ik sinds 1,5 jaar fietsen als hobby.

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 15981

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 25 September 2013

Fietstocht Rome 2013

Landen bezocht: